banner.gif (5067 bytes) Z historie

Domů Mapa tratě Stroje Diesely Z historie Jízdy 2002 100 let Náklady Oprava mostu 2004 Příspěvky Mapa webu Odkazy

Jak dráha vznikala, jak byla postavena a co stavbě předcházelo, napsal v roce 1903 sám Křižík. Původní text a něco fotokopií naleznete na tomto odkazu. Zde, na této stránce, uvádím něco dobových pohlednic a starých fotografií...

     
 
IMAGE0.jpg (67384 bytes) Pohled na trať s původní trolejí. Na dřevěných branách jsou zavěšeny dva vodiče s napětím ±700 V, třetí vodič tvořila kolej (s nulovým potenciálem). Rekonstrukce troleje proběhla zejména v létě 1938, kdy nákladní dopravu udržovala v noci parní trakce a osobní dopravu převzaly autobusy (Želbohu z toho fotku nemáme...)
bch00.jpg (84520 bytes) Místo, z kterého byla pořízena předchozí fotografie, se nám podařilo najít. Cihlový komín provozovny (dříve elektrárna dráhy) byl nahražen plechovým, místo je celkově více zarostlé. Patrná je dlouhá střecha na obzoru (kasárna) - a samozřejmě nový typ troleje.   7.11.1998
tabmost2.jpg (69328 bytes) V ranních dobách provozu byl na trati největší stavbou trati táborský most přes Lužnici. Samozřejmě, byl také hojně fotografován. Je zajímavé, jak holé byly tenkrát břehy řeky.
tabmost3.jpg (61585 bytes) Provoz na trati začal 22.6.1903.
Jak vypadal táborský most 22.8.1998 uvádí link zde.
most_tabor_stavba.jpg (45893 bytes) Stavba mostu přes Lužnici v Táboře
bechstar.jpg (53402 bytes) Staré nádraží v Bechyni. Na snímku jsou patrné dřevěné brány nesoucí dvojici trolejových vodičů. Na voze jsou obloukové sběrače již nahrazeny pantografy. Nádraží se dodnes používá jako nákladiště dřeva.
bechmost.jpg (40580 bytes) Od roku 1929 je nejznámějším mostem dráhy bechyňský železobetonový most o délce 225m, rozpětí 90m a o výšce nad hladinou Lužnice 50m. Foto je zřejmě pořízeno velmi záhy po zprovoznění, z jedné z konstrukcí nesoucích lano s kladkou, která představovala největší mechanizaci stavby. Na fotce jsou také patrné 2 trolejové vodiče soustavy 2x700V.
Předtím, než byl zahájen elektrický provoz, pracovní vlaky byly taženy párou. (400.111)
IMAGE5.jpg (57748 bytes) Vůz E 400.0 (označení E a M se na našich stránkách střídá dle aktuálního stavu na těchto vozidlech) přibližně v letech padesátých.
M400.004 - O tomto snímku mnoho nevím, je jasné že pochází ještě z doby 2vodičové troleje. V pozadí táborské nádraží.
IMAGE6.jpg (63806 bytes) Vůz E 410.001, který v roce 1941 nahradil E 400.004. Ten byl v roce 1938 vyřazen a přestavěn na osobní vůz. Ani jeden z nich se do dnešních dnů nezachoval.
Vůz E 410.001 autor naposledy viděl ve Vyšším Brodě v létě 1973.
bd981217.jpg (84712 bytes) Snímek z velmi zajímavého období let šedesátých: E436.0 předisponovaná z Prahy po přepojení pražského uzlu na 3kV. Že se na dráze používaly vozy Clm, to jsem již věděl, ale že také Calm od modrých šípů ...
E 423.001 na bechyňském mostě se soupravou vozů Balm (později Bix)
bc981217.jpg (68193 bytes) Slavnostní jízda již muzejního exponátu v r. 1983.
(Viz Lokomotivy a historie, Antonický - Herzáň - Jelen - Sellner)