|
Pohled na trať s původní trolejí. Na dřevěných branách jsou zavěšeny dva
vodiče s napětím ±700 V, třetí vodič tvořila kolej (s nulovým potenciálem).
Rekonstrukce troleje proběhla zejména v létě 1938, kdy nákladní dopravu udržovala v
noci parní trakce a osobní dopravu převzaly autobusy (Želbohu z toho fotku nemáme...) |
|
Místo, z kterého byla pořízena předchozí fotografie, se nám podařilo najít.
Cihlový komín provozovny (dříve elektrárna dráhy) byl nahražen plechovým, místo je celkově více zarostlé.
Patrná je dlouhá střecha na obzoru (kasárna) - a samozřejmě nový typ troleje.
7.11.1998 |
|
V ranních dobách provozu byl na trati největší stavbou trati táborský most
přes Lužnici. Samozřejmě, byl také hojně fotografován. Je zajímavé, jak holé
byly tenkrát břehy řeky. |
|
Provoz na trati začal 22.6.1903.
Jak vypadal táborský most 22.8.1998 uvádí link zde. |
|
Stavba mostu přes Lužnici v Táboře |
|
Staré nádraží v Bechyni. Na snímku jsou patrné dřevěné brány nesoucí
dvojici trolejových vodičů. Na voze jsou obloukové sběrače již nahrazeny
pantografy. Nádraží se dodnes používá jako nákladiště dřeva. |
|
Od roku 1929 je nejznámějším mostem dráhy bechyňský železobetonový most o
délce 225m, rozpětí 90m a o výšce nad hladinou Lužnice 50m. Foto je zřejmě
pořízeno velmi záhy po zprovoznění, z jedné z konstrukcí nesoucích lano s kladkou,
která představovala největší mechanizaci stavby. Na fotce jsou také patrné 2
trolejové vodiče soustavy 2x700V. |
|
Předtím, než byl zahájen elektrický provoz, pracovní vlaky
byly taženy párou. (400.111) |
|
Vůz E 400.0 (označení E a M se na našich stránkách střídá dle aktuálního
stavu na těchto vozidlech) přibližně v letech padesátých. |
|
M400.004 - O tomto snímku mnoho nevím, je jasné že pochází ještě
z doby 2vodičové troleje. V pozadí táborské nádraží. |
|
Vůz E 410.001, který v roce 1941 nahradil E 400.004. Ten byl v roce 1938 vyřazen a
přestavěn na osobní vůz. Ani jeden z nich se do dnešních dnů nezachoval.
Vůz E 410.001 autor naposledy viděl ve Vyšším Brodě v létě 1973. |
|
Snímek z velmi zajímavého období let šedesátých: E436.0 předisponovaná z
Prahy po přepojení pražského uzlu na 3kV. Že se na dráze používaly vozy
Clm, to
jsem již věděl, ale že také Calm od modrých šípů ... |
|
E 423.001 na bechyňském mostě se soupravou vozů Balm (později
Bix) |
|
Slavnostní jízda již muzejního exponátu v r. 1983.
(Viz Lokomotivy a historie, Antonický - Herzáň - Jelen - Sellner) |