|
Nechce se tomu ani věřit, ale letos, v roce 2004,
jenom pár let chybí bechyňskému mostu do dosažení kulaté
osumdesátky. Most vyžadoval opravu. |
|
Automobilový provoz měl využívat opravený most v Zářečí,
ale ještě v dubnu tomu tak nebylo. Železniční provoz byl
zastaven zcela. Nicméně manipulační vlaky na staré nádraží
zajíždějí dál. |
|
Osobní doprava končí v zastávce Sudoměřice.
Dále do Bechyně pokračuje náhradní autobusová doprava. |
|
Autobusy jezdí přes Sudoměřice, Bežerovice
a Hutě do Bechyně. V Hutích využívají mostního provizoria. |
|
A tak v Sudoměřicích, kde dochází pouze u příležitosti
nostalgických jízd ke křižování vlaků, sledujeme po dobu
opravy čilý ruch: lokomotivy objíždějí soupravy, aby se
mohli v čele osobních souprav vydat na zpáteční cestu do
Tábora.
Vadou na kráse tohoto uspořádání je, že staniční budova již
dávno neslouží svému účelu a vlakové čety (o cestujících
nemluvě) nemají k dispozici žádné sociální zázemí... o místnosti
pro odpočinek nebo občerstvení nemluvě. |
|
Snímek z 13.6.2004 vyvolává dojem, jako by oprava ani
nepostupovala vpřed, |
|
nicméně, 3.7.2004, kdy se má jet první nostalgická jízda
roku 2004, se na mostě tvrdě finišuje, |
|
a historická souprava sice staveništěm, ale projíždí! |
|
První vlaky podle svědků projely 30.6.2004 večer. |
|
Takže do Bechyně opět po velkém obloukovém mostě! |
|
A na závěr, po odstavení soupravy na manipulační kolej,
vztyčí pan strojvůdce sběrač a souprava pózuje pro přítomné
fotografy... |
|
...nicméně, automobilová doprava si ještě počká a pod
mostem se tvrdě renovuje dál. |
|
20.4.2004 - na mostě je čilá železniční i automobilová
doprava. Most se stále opravuje. |
|
Stavba mostu byla zahájena podle projektu Dr. Ing. Eduarda Viktory na jaře 1926. Do konce roku byly vybudovány oblouky. Ostatní betonářské práce byly dokončeny do konce r. 1927 a celá stavba dokončena a předána k užívání v létě 1928.
Na stavbě pracovalo téměř 400 zaměstnanců, z toho 30 zedníků a betonářů, 14 montérů a strojníků.
Spotřebováno: 2200 m3 Dřeva, 2500t cementu, 500t armovacího železa.
Náklady na stavbu: 50% stát, 20% země česká, 30% město Bechyně.
Projektované rozměry mostu: délka 224,8m, šířka vozovky s chodníky 8,90m, výška na dno řeky 52m, rozpětí oblouku 90m.
Stavbou pověřena firma Ing. Hlava, Dr. Kratochvíl z Prahy. Finanční náklad: 4.999.676,- Kč. |