banner.gif (5067 bytes) Most 2004

Bechyňka Mapa tratě Stroje Diesely Z historie Jízdy 2002 100 let Náklady Most 2004 Příspěvky Mapa webu Odkazy

     
 
bch040410_150.jpg (36076 bytes) Nechce se tomu ani věřit, ale letos, v roce 2004, jenom pár let chybí bechyňskému mostu do dosažení kulaté osumdesátky. Most vyžadoval opravu.
bch040410_151.JPG (26033 bytes) Automobilový provoz měl využívat opravený most v Zářečí, ale jesště v dubnu tomu tak nebylo. Železniční provoz byl zastaven zcela. Nicméně manipulační vlaky na staré nádraží zajíždějí dál.
bch040410_109.JPG (34939 bytes) Osobní doprava končí v zastávce Sudoměřice. Dále do Bechyně pokračuje náhradní autobusová doprava.
bch040410_110.JPG (31397 bytes) Autobusy jezdí přes Sudoměřice, Bežerovice a Hutě do Bechyně. V Hutích využívají mostního provizoria.
bch040410_111.JPG (20193 bytes) A tak v Sudoměřicích, kde dochází pouze u příležitosti nostalgických jízd ke křižování vlaků, sledujeme po dobu opravy čilý ruch: lokomotivy objíždějí soupravy, aby se mohli v čele osobních souprav vydat na zpáteční cestu do Tábora.
Vadou na kráse tohoto uspořádání je, že staniční budova již dávno neslouží svému účelu a vlakové čety (o cestujících nemluvě) nemají k dispozici žádné sociální zázemí... o místnosti pro odpočinek nebo občerstvení nemluvě.
DSCF0351.JPG (39156 bytes) Snímek z 13.6.2004 vyvolává dojem, jako by oprava ani nepostupovala vpřed,
DSCF0478.JPG (36223 bytes) nicméně, 3.7.2004, kdy se má jet první nostalgická jízda roku 2004, se na mostě tvrdě finišuje,
DSCF0465.JPG (57859 bytes) a historická souprava sice staveništěm, ale projíždí!
DSCF0466.JPG (39954 bytes) První vlaky podle svědků projely 30.6.2004 večer.
DSCF0475.JPG (859985 bytes) Takže do Bechyně opět po velkém obloukovém mostě!
DSCF0476.JPG (35333 bytes) A na závěr, po odstavení soupravy na manipulační kolej, vztyčí pan strojvůdce sběrač a souprava pózuje pro přítomné fotografy...
DSCF0500.JPG (840668 bytes) ...nicméně, automobilová doprava si ještě počká a pod mostem se tvrdě renovuje dál.
bch040820 (6).jpg (43609 bytes) 20.4.2004 - na mostě je čilá železniční i automobilová doprava. Most se stále opravuje.
most27.jpg (57333 bytes) Stavba mostu byla zahájena podle projektu Dr. Ing. Eduarda Viktory na jaře 1926. Do konce roku byly vybudovány oblouky. Ostatní betonářské práce byly dokončeny do konce r. 1927 a celá stavba dokončena a předána k užívání v létě 1928.
Na stavbě pracovalo téměř 400 zaměstnanců, z toho 30 zedníků a betonářů, 14 montérů a strojníků.
Spotřebováno: 2200 m3 Dřeva, 2500t cementu, 500t armovacího železa.
Náklady na stavbu: 50% stát, 20% země česká, 30% město Bechyně.
Projektované rozměry mostu: délka 224,8m, šířka vozovky s chodníky 8,90m, výška na dno řeky 52m, rozpětí oblouku 90m.
Stavbou pověřena firma Ing. Hlava, Dr. Kratochvíl z Prahy. Finanční náklad: 4.999.676,- Kč.
 
     

S.K. 10.dubna 2004
S.K. 3.července 2004