banner.gif (5067 bytes) Diesely

Bechyňka Mapa tratě Stroje Diesely Z historie Jízdy 2002 100 let Náklady Most 2004 Příspěvky Mapa webu Odkazy

Bechyňka byla od začátku stavěná pro elektrický provoz. Proto na trati nenajdete příliš umělých staveb, jichž jsou jiné lokálky plné, a trať doslova kopíruje zvlněný terén. Na stoupáních až 40 promile se nezávislé trakci dařilo těžce a nikdy zde žádná pára či diesel dlouho nevydržely. Je možná absurdní, že tedy takováto čistě elektrická trať má stránku věnovanou dieselům, ale právě proto zde se můžeme pyšnit obrázky lokomotiv, po nichž by na jiné trati neštěkl ani pes.
V současné době se na Bechyňku dostanou při napěťových výlukách táborští "kocouři". A pokud by někdo v Táboře nechápal, co že je to ten kocour, tak zde přezdívají této řadě "čmeláček" nebo "malý čmelák". No, je to logické, ne? Vždyť mu zbyly jen 4 nápravy. Ale kupodivu si na stoupáních pro bechyňku typických vedou ještě lépe než obligátní žehličky. Proč by také ne? Výkon mají větší a na trati Tanvald-Harrachov nahradily i ozubnicové lokomotivy.
Ještě ke čmeláčkům: klasici praví, že při rekonstrukci troleje v roce 1938 a v začátcích výstavby letiště zde jezdila pára: 310.0, 431.0 a 414.0 (takovou fotku náležitě honoruji).

Robert

 
 
kocour1.jpg (86227 bytes) 17. května 2000, 7.00-14.00 probíhala na Bechyňce napěťová výluka. Osobní vlaky táhl táborský kocour 742.440-1. Již stojí s dopoledním vlakem 28406 připraven k odjezdu z Tábora.
kocour2.jpg (80117 bytes) Krátká zastávka v Sudoměřicích. Kocour nevypadá nijak unaveně.
kocour3.jpg (89469 bytes) Zdálo by se, že není nic klasičtějšího než vláček na bechyňském mostě. Ale tento snímek skutečně stojí za to!
kocour4.jpg (82047 bytes) A to již na bechyňském nádraží vyčkáváme odjezdu zpátečního vlaku 28409.
kocour5.jpg (77235 bytes) Odbočka na staré bechyňské nádraží. Trolejí požehnaně a oni si tu jezdí s dieselem (divné...)
kocour6.jpg (118609 bytes) Májová idylka u mostu, tentokráte táborského. Kocoura dnes již potřetí čeká obtížné stoupání do Horek u Tábora, ale vyjíždí jej ještě svižněji než žehličky.
pretah.jpg (55294 bytes) Avšak diesely se na bechyňku dostanou i mimo výluky. Pro přetahy bechyňských souprav mezi oběma napěťovými soustavami slouží táborské "lego".
(22. 4. 2000)
BCH00012905.jpg (49520 bytes) Co pamatuji, obsluhoval vlečku keramičky lokotraktor T211.0. Letošní zimy se objevila na vlečce řada 703. Tento obrázek je střelen od boku, po vzoru texaských pistolníků - takže více podrobností příště.29.1.2000
400111.jpg (49876 bytes) Není to sice diesel, ale na Bechyňce jsou si páry a motory rovny. Most přes Lužnici je právě dostavěný a na trati se teprve montují troleje. Lokomotiva 400.111 přitom velmi dobře poslouží.
A ještě jeden diesel se na bechyňce vyskytuje. Ano, jde o vojenského kocoura, 742.530-9 alias Matylda. Původně tahal cisterny s benzínem na bechyňské letiště, nyní jezdí jen výjimečně a většinu času hnije na letištním nádraží. Nevím, nevím, zda se nám někdy podaří vyfotit Matyldu ve službě, protože vojenské vlaky nejsou ohlašovány s větším předstihem.
(20. 6. 1999)
BCH000818A.jpg (21555 bytes) Tuto kuriózní soupravu jsem nafotil 18.8.2000 ve 21:39 na bechyňském nádraží, těsně před odjezdem do Tábora.

Saša

hurwayz.jpg (61532 bytes) Na závěr úžasný objev: České dráhy ve své nekonečné snaze po úsporách se rozhodly redislokovat zbytečně mohutné žehličky na posun do Vršovic a celou Bechyňku hodlají motorizovat. Jak prozíravé! Protože všechny 810 z táborského depa jsou neustále vytíženy, rozhodlo se o nasazení starých dobrých hurvínků.
Fotografie je ze zkušební jízdy na podzim '99. Zkušební jízda probíhala víceméně v tajnosti kvůli strachu z možných protestů ze strany ekologů. Vedení ČD asi tuší, kam nyní zaměří pozornost Jihočeské matky po jejich debaklu s blokádou Temelína.

Robert Káldy, 11.9.1999

:-) Roberte neval, jak to bylo doopravdy? Anebo též viz fotky z Bechyně-Zastávky.