Bechyňka byla od začátku stavěná pro elektrický provoz.
Proto na trati nenajdete příliš umělých staveb, jichž jsou jiné lokálky
plné, a trať doslova kopíruje zvlněný terén. Na stoupáních až 40
promile se nezávislé trakci dařilo těžce a nikdy zde žádná pára či
diesel dlouho nevydržely. Je možná absurdní, že tedy takováto čistě
elektrická trať má stránku věnovanou dieselům, ale právě proto zde se můžeme
pyšnit obrázky lokomotiv, po nichž by na jiné trati neštěkl ani pes.
V současné době se na Bechyňku dostanou při napěťových výlukách táborští
"kocouři". A pokud by někdo v Táboře nechápal, co že je to ten
kocour, tak zde přezdívají této řadě "čmeláček" nebo
"malý čmelák". No, je to logické, ne? Vždyť mu
zbyly jen 4 nápravy. Ale kupodivu si na stoupáních pro bechyňku
typických vedou ještě lépe než obligátní žehličky. Proč by také ne? Výkon
mají větší a na trati Tanvald-Harrachov nahradily i ozubnicové lokomotivy.
Ještě ke čmeláčkům: klasici praví, že při rekonstrukci
troleje v roce 1938 a v začátcích výstavby letiště zde jezdila pára:
310.0, 431.0 a 414.0 (takovou fotku náležitě honoruji).
Robert
|
|
|
|
|
|
17. května 2000, 7.00-14.00 probíhala na Bechyňce
napěťová výluka. Osobní vlaky táhl táborský kocour 742.440-1.
Již stojí s dopoledním vlakem 28406 připraven k odjezdu z Tábora. |
|
Krátká zastávka v Sudoměřicích. Kocour nevypadá
nijak unaveně. |
|
Zdálo by se, že není nic klasičtějšího než vláček
na bechyňském mostě. Ale tento snímek skutečně stojí za
to! |
|
A to již na bechyňském nádraží vyčkáváme
odjezdu zpátečního vlaku 28409. |
|
Odbočka na staré bechyňské nádraží. Trolejí požehnaně
a oni si tu jezdí s dieselem (divné...) |
|
Májová idylka u mostu, tentokráte táborského.
Kocoura dnes již potřetí čeká obtížné stoupání do Horek u Tábora,
ale vyjíždí jej ještě svižněji než žehličky. |
|
Avšak diesely se na bechyňku dostanou i mimo výluky.
Pro přetahy bechyňských souprav mezi oběma napěťovými
soustavami slouží táborské "lego".
(22. 4. 2000) |
|
Co pamatuji, obsluhoval vlečku keramičky lokotraktor
T211.0. Letošní zimy se objevila na vlečce řada 703. Tento obrázek
je střelen od boku, po vzoru texaských pistolníků - takže více
podrobností příště.29.1.2000 |
|
Není to sice diesel, ale na Bechyňce jsou si páry a
motory rovny. Most přes Lužnici je právě dostavěný a na trati se
teprve montují troleje. Lokomotiva 400.111 přitom velmi dobře
poslouží. |
|
A ještě jeden diesel se na bechyňce vyskytuje. Ano,
jde o vojenského kocoura, 742.530-9 alias Matylda. Původně tahal
cisterny s benzínem na bechyňské letiště, nyní jezdí jen výjimečně
a většinu času hnije na letištním nádraží. Nevím, nevím, zda
se nám někdy podaří vyfotit Matyldu ve službě, protože vojenské
vlaky nejsou ohlašovány s větším předstihem.
(20. 6. 1999) |
|
Tuto kuriózní soupravu jsem nafotil 18.8.2000 ve
21:39 na bechyňském nádraží, těsně před odjezdem do Tábora.
Saša |
|
Na závěr úžasný objev: České dráhy ve své
nekonečné snaze po úsporách se rozhodly redislokovat zbytečně
mohutné žehličky na posun do Vršovic a celou Bechyňku hodlají
motorizovat. Jak prozíravé! Protože všechny 810 z táborského
depa jsou neustále vytíženy, rozhodlo se o nasazení starých dobrých
hurvínků.
Fotografie je ze zkušební jízdy na podzim '99. Zkušební jízda
probíhala víceméně v tajnosti kvůli strachu z možných protestů
ze strany ekologů. Vedení ČD asi tuší, kam nyní zaměří
pozornost Jihočeské matky po jejich debaklu s blokádou Temelína.
Robert Káldy,
11.9.1999
:-) Roberte neval, jak to bylo
doopravdy? Anebo též viz fotky z Bechyně-Zastávky.
|
|
|
|
|
|
|