na místě spotřeby 2 X 220 volt. Tato batterie umístěna jest ve zvláštní budově, vzdálené od centrály as 800 m, ze které se též řídí rozvod proudu pro město. Z této budovy řídí se též napjetí strojů světelných a p. p. i zatížení. V této jest také umístěn transformátor o dvou dynamech, hnaných motorem, jenž umístěn uprostřed nich, aby se jím mohly nabíjeti články regulačně nebo po případě vyrovnávati nestejná zatížení obou polovin třívodiče.

Dynama tato dávají každé 240 volt a spojena jsou za sebou, pracují-Ii pro vyrovnání třívodiče do sítě osvětlovací; vedle sebe, tedy dvojnásobnou intensitou proudu nabíjí regulačné články akkumulátorové batterie. Takto vypravená podružná stanice pro osvětlování zužitkuje snadno dodávaný proud z hlavní stanice v každém množství.

Z něho patrno, že první polovina trati napájena jest direktně u centrály, druhá polovina napájena jest na svém počátku vedením napájecím o průřezu 100 mm2 na každém krajním vodiči. Dotekové vedení druhé poloviny trati jest sesíleno drátem 35 mm2 na obou větvích.

Dotekové vedení záleží ze 2 drátů průměru 9 mm, každý pro jeden krajní vodič, a jsou napnuty oba nad kolejnicemi 5 1/2 m vysoko a vzdáleny od sebe 1200 mm.

Vedení dotykové upraveno jest pro obloukové smyčce. Ježto poloha drátu musí býti stále stejná, a dále za příčinou, aby horizontálný tah, povstalý váhou drátu a tvořící největší část namáhání sloupů, byl odstraněn, spojeny jsou protilehlé sloupy dřevěnými vzpěrami. Zároveň se v obloucích postranní tah, povstalý od drátů dotekových, přenáší na oba sloupy. Oba dotekové dráty jsou v závěsech pošinuty střídavě ze středu, aby se smýkadlo neopotřebovalo v jednom místě. Největší výchylka od středu nedosahuje 30 cm i v obloucích nejmenšího poloměru 125 m a dle toho řídí se vzdálenost sloupů, jež v rovině nepřesahuje 49 m.

Svislá poloha držáku drátu kontaktního v obloucích zajištěna jest odtažením hořejší prodloužené části jeho pomocí slabšího drátu příčného.- Křižování krajních vodičů ve výhybkách vykonáno následovně: vnitřní část vedení jest na krátkou délku následovně dvakráte isolována na každém vodiči, a po třetí isolací (nejsou-Ii dvě protilehlé výhybky středem mezi sebou odtaženy) jsou odtaženy jednotlivé dráty nad vedením ostatním. Část, na níž jsou dráty isolovány, přejeta bude buď setrvačností motorového vozu, aneb pomocí jednoho krajního vodiče a vedení zemního. Snadné přecházení smyčců na vnitřní dráty docíleno zavěšením těchto na druhých příčných drátech, čímž poloha jejich přesně se nařídí. Přechod smyčců děje se hladce bez nárazů i při větších rychlostech. Proti blesku chráněno jest vedení v jednotlivých částech bleskovody tykadlovými, jež mají připojení na zemní desku v trati blíže stanice a ostatní na kolejnice.

Stanice odděleny jsou sekčními isolátory se sekčními vypínači na obou stranách. Pomocí těchto jest možno vypnouti stanici samu, aniž proud v ostatním vedení jest přerušen, nebo vypnouti proud pro další trať a stanici při tom nechati pod proudem, aneb konečně vypnouti stanici i další trať. Stanici Malšice možno vedle toho připojiti ke kterékoliv sekci a napájení tamtéž zaměniti tak, že možno vykonati všecky kombinace napájení. Kolejnicové vedení pozůstává z vodivě spojených kolejnic měděnými třmeny z drátů 7 mm F. Na každém as šestém styku jsou protilehlé styky kolejnice spojeny kruhovou spojkou. Z trati před centrální stanicí vedeno jest zemní spojení od kolejnic k rozváděči holým pocínovaným lanem. Osvětlení úředních místností stanic děje se žárovkami, zapnutými na větev vrchního vedení. Stanice spojeny jsou s centrální stanicí a vozovkou telefonem s dvojitým vedením.

Motorové vozy jsou čtyřnápravové, opatřené čtyřmi motory. Pro jízdu spojeny jsou všechny motory z počátku za sebou a pak se zapínají dva a dva vedle sebe vždy na jednu větev třívodiče, k brždění spojeny jsou dva a dva vedle sebe. Poněvadž na delších svazích aspoň v zimě bržděno bude elektricky a získaného proudu upotřebí se k vytápění vozův, upraveno bylo schéma rozvodu proudu ve voze tak, aby brždění bylo účinné a jisté. V magnetech běží proud vždy stejného směru a pro změnu jízdy i pro brždění přepojují se induktory, aby i pro větší vložené odpory byly magnety citlivé. Motory jsou tak nasyceny, že rychlost

13