Nejzajímavější kapitolou jsou ovšem
přípřeže "kocourů" (tedy vlastně "čmeláků") na
pravidelné vlaky. Poprvé jsem tento úkaz pozoroval v září 1988, kdy v Táboře
probíhaly oslavy 100 let depa. Při této příležitosti byla uspořádána výstava
lokomotiv, na které samozřejmě figurovala i "bobinka" a jedna
"žehlička" (myslím že 001), takže v provozu zůstaly pouze dvě
žehličky. No ale zrovna v sobotu byl nával nákladní zátěže, takže na
polední dvojici vlaků 28490 (byl to ovšem manipulák, s přepravou cestujících
jenom v sobotu, odj. Tá 12.25, Bech 13.31) /28409 (B. 14.26 - T. 15.32) musel být
nasazen přípřežní stroj. Jelikož ale další "elektrika"
nezbývala, byl nasazen právě kocour (742.44x). Oba vlaky čítaly zhruba 10 nákladních
vozů + 2x Bix (dokonce jeden byl asi BixPost).
Ovšem zhruba od roku 1995 byl v
pracovnní dny pravidelně na vlak 88440 v úseku Tábor - Slapy, později až
do Malšic nasazován přípřežní stroj, z důvodu slabého napájení opět
"kocour". Je možné, že toto nasazování trvá stále, nemám
to však již ověřeno. V roce 1997, konkrétně 18. června jsem měl možnost
se povozit na noční na této trati s panem strojvedoucím Kolibíkem (bohužel
dnes již v důchodu).
|